Op donderdag 13 juli zette het plattelandscentrum Sichem voor het eerst zijn deuren wijd open voor het brede Togolese publiek. Het was natuurlijk de bedoeling om de organisatie zelf voor te stellen, maar vooral ook om de producten en de activiteiten te tonen en te promoten. Een ware PR- en marketing-event dus… Bezoekers konden de ateliers van het centrum bezoeken en tal van standjes met de typische Sichem-producten zoals de confituur, de producten op basis van Artemisia, de bouwstenen van gestabiliseerde aarde, enz. Daarnaast was er ook info over de activiteiten van Sichem in het kader van het luik ‘Une éducation de qualité’, van sociaal ondernemerschap, van vorming tot landbouwkundig ondernemerschap, van verbeteringen in de landbouwproductie. Bij een volwaardige opendeur horen hapjes en drankjes: die waren er dan ook onder de vorm van proeverijen van de eigen producten.

Als gevolg van het grote succes en de brede weerklank kwam de vraag én de druk om een herhaling van het evenement: dit gebeurde tijdens het weekend van 19 en 20 augustus.

Sichem houdt opendeurdagen